dimecres, 29 de juliol del 2015

PLE ORDINARI JULIOL DE 2015.

Primer Ple Ordinari de la legislatura. Serà demà dijous a les 20,30 hores al Saló de Plens de l'Ajuntament de Beneixama. Ací teniu l'Ordre del Dia de la sessió:


QUÈ ESTEM FENT A L’AJUNTAMENT?



 Junts per Beneixama té, en l’actual legislatura, tres regidories i una tinença d’alcaldia. Les regidories són:

-                               Cultura, Educació i Patrimoni.
-                               Medi Ambient, Energia i Residus.
-                               Activitats Econòmiques i Turisme.

Encara que els nostres dos regidors estan treballant junts en aquestes àrees, la titular d’aquestes regidories és, per disponibilitat horària, Maria José Payà, fent José Francisco Ortín tasques de recolzament aquells dies que el seu horari laboral li ho permet.

Anem a explicar-vos breument les tasques que hem fet i estem fent en cadascuna de les àrees:

-       Cultura:
o   Programació cultural de juliol i agost: Nit de Boleros, Balls de Saló, Concert d’Estiu de la Banda, presentacions de llibres, cinema d’estiu, nits a la fresca, Beneixamart Infantil...
o   Revista de Festes 2015, en col·laboració amb l’equip de redacció. La presentació serà el 15 d’agost.
o   Recepció d’obres per al premi Poeta Pastor 2015 i preparació dels dossiers per al jurat.
o   Apertura dels museus durant l’estiu, amb l’ajuda de voluntaris.
o   Creació del Consell Municipal de Cultura (açò estem encara començant-ho, ja vos anirem informant).
-       Educació:
o   Coordinació amb el CEIP i amb l’AMPA per organitzar activitats de cara al curs 2015/16
-       Patrimoni:
o   Posada en funcionament del Museu Navarro Ferrero.
o   Tasques de manteniment del Museu Etnogràfic (en curs).
-       Medi Ambient:
o   Voluntariat mediambiental, amb sis voluntaris desplaçant-se diàriament a la serra.
o Assistència a Alacant a la reunió de coordinació de voluntaris.
-       Energia
o   Estudi de la documentació existent sobre la central elèctrica, per vore quines accions podem emprendre.
-       Residus
o   Redacció del plec de condicions i adjudicació de l’Ecoparc per un any. S’ha adjudicat amb un estalvi d’uns 2.000 € respecte a l’adjudicació de fa un any, i s’han aconseguit una sèrie de millores.
o   Planificació d’una campanya de conscienciació entorn els residus i el reciclatge, a començar en la tardor.
-       Activitats econòmiques:
o   Preparació del "Xe que bo 2015": Bases del concurs, anàlisi dels anteriors anys, reunió amb els expositors, propostes d’activitats...
o   Coordinació amb l’Agent de Desenvolupament Local.
-       Turisme:
o   Assistència a la Mostra Biar amb un estand amb informació del poble, llibres, productes locals, etc.


A banda de les tasques pròpies de les regidories, també estem col·laborant amb la resta de regidors i treballant en altres assumptes del dia a dia de l’ajuntament, a més de participant en les juntes de govern local, on es resolen assumptes com llicències d’obres, pagaments de factures, aprovació de pressupostos i sol·licituds vàries.

A més, aquest últim dijous de mes, hi haurà Ple, el primer Ple Ordinari de la legislatura.




REGULARITZACIÓ CADASTRAL.


Aquestos dies, a poc a poc, estareu rebent a casa una notificació del Cadastre que us informa d'una "PROPUESTA DE RESOLUCIÓN CON ACUERDO DE ALTERACIÓN" dintre de un procediment de regularització cadastral.


Molts de vosaltres us preguntareu, i açò què és? He de pagar més? I si no hi estic d'acord? I si les dades de la meua vivenda són errònies? 

Anem a intentar contestar aquestes preguntes a títol informatiu:

- Què és el que està fent el Cadastre? Un procés de regulatització del valor de les vivendes. Cada cert temps, 10 anys, es fa un procés de revisió, en teoria, del valor de les vivendes. En aquest cas, el govern central, ha decidit fer aquest procés extraordinari que li diu regularització. Es fa a nivell de tot l'estat espanyol fins a l'any 2016.

- Afecta a totes les vivendes del poble? A totes les que consideren que el seu valor ha pogut augmentar, per exemple, per haver-fet obres de millora o noves construccions.

- I com sap el Cadastre si jo he fet obres de millora en ma casa? Els tècnics del Cadastre (en realitat ha sigut gent d'una empresa privada contractada a l'efecte, dintre de la moda PP), han realitzat, fa un temps, treball de camp en tots els municipis per informar-se dels canvis que s'han produït en les construccions. A més, els Ajuntaments es van comprometre a col·laborar en aquesta recollida de dades.

- L'Ajuntament de Beneixama també ha col·laborat? L'Ajuntament de Beneixama es va comprometre a col·laborar també, com la majoria dels Ajuntaments. El que no va fer és informar en el plaç que s'havia fixat. Després, aquests últims mesos, citava a determinades persones a l'Ajuntament per informar-les no sabem sobre què. La informació que hauria de facilitar al Cadastre no la va facilitar en el plaç de temps acordat.


- I si no estic d'acord en el que diu la notificació? Tens 15 dies per presentar les oportunes al·legacions. Pots reclamar, indicant el que està malament per a què ho corregisquen.

- On reclame? S'ha de reclamar a l'oficina del Cadastre, a Alacant. Ara, hi ha a l'Ajuntament un tècnic de SUMA que s'encarrega d'explicar a les persones que acudeixen les dades que figuren en la carta que han rebut. 

- En la carta que he rebut diu que he de pagar 60 €, només 60 €? Tots hem de pagar només 60 € com a impost per la casa? No. Els 60 € és una taxa que paguem pel procés de regularització, pel trebal que han fet, no és l'impost que pagarem segons el valor de la nostra vivenda, això vindrà després.

- I què pagaré d'impost? Els ajuntaments són els que fixen el percentatge que es paga com a impost (IBI: impost de bens immobles). En el cas de Beneixama s'havia de pagar el 0,98 % el 2014 i el 2015 el 1,04 %. La pujada la va aprovar el Grup Municipal del PP en el Ple Ordinari de novembre de l'any 2012.(En realitat, si mireu els rebuts dels últims anys, no se sap massa bé el que s'ha pagat. La pujada la van anul·lar en un Ple del 2014. Tot dintre de la matraca del "pago a proveedores" i com ja sabeu, perquè havieu viscut "por encima de vuestras posibilidades". Fer i desfer, la faena del matalasser).

- I quan s'aplicarà aquest impost? Enguany, quan SUMA passe el rebut corresponent al 2015. Encara no s'ha pagat l'any actual. Però, també pagarem, segurament, la diferencia de més d'anys anteriors. Potser dels últims 4 anys.

- Per exemple, què pagaré enguany si ma casa valia 30.000 € i ara diuen que val 50.000 €? Pagaràs uns 200 € més.  Abans pagaves uns 300 i ara n'hauràs de pagar uns 500 €. Una diferència important, però, no et preocupes, diu Mariano que la crisi ja s'ha acabat.

Mireu bé la carteta, comproveu que les dades són certes i, si no hi esteu d'acord, a reclamar.

dilluns, 27 de juliol del 2015

TOT VAL DINERS.

Què val una campanya electoral? Quant es gasta un partit polític en una campanya electoral espanyola, en unes eleccions autonòmiques, en unes eleccions municipals? En què es gasten els diners? 

No caldrà que us diga que això nosaltres no ho sabem, però, no tardarem molt en saber-ho. Conegut és l'interés per això que ells, tots els partits polítics, anomenen "transparència" i, per tant, no tardaran massa en informar-nos de les despeses que han tingut durant estes passades eleccions, en què s'han gastat els diners, els pocs que s'han gastat en aquesta època de crisis, d'on se'ls han tret, ja sabeu, ..., la "transparència".

Mentre esperem, anem a contar-vos quants diners ens ha costat a nosaltres, a l'Agrupació d'Electors Junts per Beneixama, la "campanya electoral":

- Els cartells ens han costat 63 €.
- Els fullets amb el programa electoral 304,92 €. (En vam fer 900).
- Les paperetes de votació, en vam imprimir mil, 48,40 €.
- I la "picaeta" de després del mitin 62,22 €.

TOTAL DESPESES: 478,54 €

I això qui ho paga? No, "això no ho pague jo", això ho hem pagat amb els diners que hem rebut com a donatius. Alguna multinacional? Alguna gran empresa construtora? Algun fons d'inversió ubicat a un paradís fiscal? No. Concretament, 20 persones, ens han fet aportacions per un total de 530 €.

O siga, que una vegada pagades les despeses, ens queda un remanent de 51,46 €.

I on estan eixos diners? A Suïssa? A Andorra? ... Tampoc. Els tenim en casa en una caixeta, mentre pensem que fem d'ells, si comprem un "aifon" a cada regidor, un "aipat", un ordinador d'altíssimes prestacions, un viatge "tot inclòs" a Cuba o els utilitzem per pagar la taxa de la regularització cadastral del nostre local social que ara està posant-se de moda. La taxa, vull dir, local social encara no en tenim.

Ja vorem.